Titlul cărții: Internet Banking-ul în Romania, de la provocare la succes
Autor: Talpoș, Mihai-Florin
Anul publicării: 2012
Editura: Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca
ISBN: 978-606-17-0129-2
„Cartea pleacă de la provocările cu care se confruntă băncile furnizoare de servicii de Internet banking în strădaniile lor de a răspunde într-o măsură cât mai bună cerințelor tot mai complexe ale clienților. Autorul, beneficiar al unei practici extinse în domeniu ca administrator al unei aplicații de Internet banking la un important grup financiar, s-a putut raporta la propria-i experiență profesională pe care a combinat-o cu metodologia și instrumentarul de investigație științifică pe parcursul mai multor ani de cercetare doctorală. A rezultat o lucrare de mare utilitate atât pentru managementul băncilor cât și pentru profesioniștii IT, proiectanți și administratori de aplicații de online banking.
Lucrarea discută mai multe teme, dintre care unele sunt premiere în România. Astfel, una dintre ele privește evaluarea atractivității industriei bancare românești, printr-o analiză în care a fost utilizat în mod creativ modelul celor cinci forțe al lui Michael Porter. O temă la fel de importantă și tot atât de puțin tratată în România este cea privind factorii critici de succes pentru băncile din România.
Autorul și-a pus și problema evaluării măsurii în care soluțiile electronice cu acces la distanță oferite de bănci posedă caracteristici esențiale pentru utilizabilitate, ergonomie și securitate. Pornind de la metoda WebQEM (Web Quality Evaluation Method) de evaluare cantitativă a calităţii site-urilor de Internet și adaptând-o, cartea ajunge să pună la dispoziție un instrument extrem de util băncilor.”
Prof. Univ. Dr. Dan Candea